Στρες και εγκυμοσύνη

 

Miracle

Η εγκυμοσύνη είναι μια ξεχωριστή περίοδος για τη γυναίκα γεμάτη από συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης για τη νέα αυτή και μοναδική εμπειρία. Υπάρχουν ωστόσο αρκετές περιπτώσεις που η εγκυμοσύνη μπορεί να συνοδεύεται με άγχος, ανησυχία ανάλογα με τη συνθήκη στην οποία βρίσκεται η γυναίκα τη δεδομένη χρονική στιγμή. Ένας βαθμός στρες ακολουθεί σχεδόν όλες τις έγκυες γυναίκες και αφορά βεβαια την ομαλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης αναμένοντας κάθε τόσο αποτελέσματα εξετάσεων όπως υπερήχοι, αιματολογικές, αμνιοπαρακέντηση κα.
H εγκυμοσύνη από μόνη της αποτελεί μια μεταβατική περίοδο στη ζωή της γυναίκας αλλά και του συντρόφου της αφού μέσα από τη σχέση τους και την ένωση τους προκύπτει μια νέα ζωή. Συνεπώς το ζευγάρι πέρα από χαρά και προσμονή για το νέο μέλος της οικογένειας βιώνει και άλλα συναισθήματα όπως άγχος, ανασφάλεια μερικές φορές ακόμα και αγωνία για το νέο τους ρόλο. Την περίοδο λοιπόν αυτή το ζευγάρι χρειάζεται ιδιαίτερη στήριξη και ενημέρωση προκειμένου οι φόβοι να υποχωρήσουν και την θέση τους να πάρει η αρμονία και η εσωτερική δύναμη.

Το έντονο στρες στην εγκυμοσύνη συνδέεται με πρόωρο τοκετό και με φτωχή ικανοποίηση από την εμπειρία του τοκετού καθώς και με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης επιλόχειου κατάθλιψης. Συχνά επίσης το άγχος μπορεί να συνοδεύει από την αρχή μια εγκυμοσύνη εαν η προηγούμενη εμπειρία εγκυμοσύνης ή τοκετού ήταν επώδυνη.
Εφόσον εντοπίσετε ότι ειστε στην κατηγορία των γυναικών που αγχώνεται παραπάνω από όσο χρειάζεται τότε πρέπει να κάνετε κάτι για αυτό ώστε να μην αφήσετε το άγχος να σας κυριεύσει.

Παρακάτω δίνονται μερικές συμβουλές που βοηθούν στης μείωση του άγχους στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

  • Διατηρείστε μια καθημερινότητα που να εμπεριέχει ένα βαθμό φυσικής δραστηριότητας όπως το περπάτημα. Μπορείτε ακόμα να δοκιμάσετε yoga, διαλογισμό ή άλλες τεχνικές χαλάρωσης.
  • Όποτε βρείτε ευκαιρία επιτρέψτε στον εαυτό σας να ξεκουραστεί. Αποφύγετε να αναλαμβάνετε πολλές υποχρεώσεις ταυτόχρονα.
  • Ζητείστε βοήθεια από τους δικούς σας ανθρώπους. Όποτε νιώθετε ότι πιέζεστε μοιραστείτε το μαζί τους και μη προσπαθείτε να δείξετε ικανές να τα καταφέρνετε όλα. Αποδεχτείτε το γεγονός ότι δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα. Κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε στο βαθμό που μπορείτε.
  • Απασχοληθείτε με κάτι που σας ευχαριστεί όπως να διαβάσετε ένα βιβλίο, να δείτε ένα αγαπημένο σας πρόγραμμα στην τηλεόραση, μαγείρεμα, ζωγραφική οτιδήποτε αγαπάτε.
  • Μητέρες που έχουν περισσότερο από ένα ή δύο παιδιά γνωρίζουν πολύ καλά τη δυσκολία εύρεσης ελεύθερου χρόνου. Ωστόσο είναι βασικό, είναι θέμα υγείας να ξεκλέβετε ακόμα και μερικά λεπτά για ανάπαυση.
  • Συμπεριλάβετε στην καθημερινότητα σας αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειας ή φίλους των οποίων η παρέα σας ευχαριστεί. Η επικοινωνία μαζί τους είναι ωφέλιμη για την υγεία σας. Από την άλλη εαν δυσκολεύεστε να βάλετε όρια σε πρόσωπα που επιδιώκουν να έρχονται σε επαφή μαζί σας περισσότερο από όσο αντέχετε ζητείστε τη βοήθεια του συντρόφου σας ή της μητέρας σας να το κάνουν εκείνοι για εσάς. Είναι σημαντικό οι γύρω σας να μαθαίνουν προοδευτικά τους ρυθμούς σας με τους οποίους νιώθετε καλά.
  • Ελάτε σε επαφή με άλλες έγκυες που βρίσκονται στην ίδια φάση με εσάς. Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για την καλή ψυχολογία σας ενώ σε αυτή την περίοδο δημιουργούνται συχνά φιλίες ζωής!

Στο χώρο εργασίας μου, σε ένα άνετο και ζεστό περιβάλλον πραγματοποιούνται Ομάδες εγκύων με θεωρητικό-ενημερωτικό αλλά και βιωματικό χαρακτήρα. Πρόκειται για Ομάδες προετοιμασίας τοκετού και του πρώτου καιρού της λοχείας (περίοδος προσαρμογής) που απευθύνεται σε έγκυες γυναίκες που διανύουν το δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης τους και στους συντρόφους τους. Οι συνεδρίες αυτές δεν περιορίζονται σε εκμάθηση μεθόδων που είναι ευρέως γνωστές ως “Ανώδυνος Τοκετός” αλλά αφορούν μια ολιστική προσέγγιση της εγκυμοσύνης, του τοκετού και της λοχείας στοχεύοντας σε μια ολοκληρωμένη προετοιμασία (ψυχολογική και σωματική) του ζευγαριού.

Δηλώσεις συμμετοχής στο kisoudaki@gmail.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s